Split TVA: Cum și când ies din sistem firmele obligate să-l aplice și cele ce aleg asta

0 Replies

Sistemul split TVA este obligatoriu, din 2018, doar firmelor aflate în insolvență și celor care înregistrează datorii la plata TVA, peste un anumit plafon. Astfel, atât firmele ce înregistrează întârzieri la plata TVA, cât și cele ce optează de bunăvoie pentru aplicarea mecanismului plății defalcate a TVA se pot retrage din sistem doar după trecerea unei perioade anume, urmând o procedură specială.

Obligativitatea de a aplica split TVA a fost restrânsă, de la 1 ianuarie 2018, doar pentru firmele publice și private aflate în insolvență sau care au datorii la plata TVA (la finele anului 2017 și apoi începând din ianuarie 2018).

În ceea ce privește celelalte companii, acestea au libertatea de a opta pentru aplicarea sistemului, notificând în acest sens organul fiscal, prin depunerea formularului 086, document ce are un nou model de câteva zile.

Ordonanța split TVA stabilește și condițiile în care firmele se vor putea retrage din mecanismul plății defalcate a TVA.

Astfel, firmele care aleg să aplice benevol sistemul vor putea renunța la aplicarea mecanismului la finalul anului fiscal, dar nu mai devreme de un an de la momentul în care au fost înscrise în Registrul persoanelor ce aplică plata defalcată a TVA.

Altfel spus, odată ce ai ales să experimentezi sistemul, o vei face pentru cel puțin un an. Apoi, în maximum cinci zile de la depunerea unei notificări în acest sens, vei fi radiat din registrul amintit și nu îl vei mai aplica.

Pentru firmele ce au înregistrat datorii la plata TVA la finalul lui 2017 și începutul lui 2018, actul normativ stabilește posibilitatea ieșirii din sistem la cel puțin șase luni de la data în care contribuabilul nu se mai află în vreuna dintre situațiile enumerate anterior.

Și în acest caz, radierea se va face în același termen, de cinci zile de la data depunerii notificării.

Cât despre companiile insolvente, acestea vor putea renunța la aplicarea sistemului split TVA după ce vor ieși de sub incidența legislației privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență.

Vă reamintim că, în prezent, obligativitatea deschiderii și folosirii unui cont de TVA revine firmelor înregistrate în scopuri de TVA aflate în una dintre următoarele situații:

la finele anului 2017 au avut datorii la plata TVA (excepție făcând sumele pentru care s-a obținut eșalonarea la plată) mai mari de 1.500 de lei (firme mari), 1.000 de lei (firme medii), 500 de lei (firme mici), 100 de lei (persoane fizice);
începând de la 1 ianuarie 2018 au datorii la plata TVA mai vechi de 30 de zile de la scadență (excepție făcând sumele pentru care s-a obținut eșalonarea la plată) mai mari de 1.500, 1.000, 500, respectiv 100 de lei;
se află sub incidența legislației insolvenței.

 

 

Prevenirea în fiscalitate: Opt fapte de care sunt iertate firmele la prima abatereTaxarea la contractele full time vs. part time: Cum se împarte sarcina fiscală între salariat, angajator și stat

Share Your Thoughts

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Postari recente